1979 február hó - Anyu!

2015.03.29 17:05

Álmodtam az éjjel Veled,

És nem szoríthattam meg a kezed.

 

Némán kiabáltam, figyeltem Reád,

Nem szóltál, nem is válaszoltál.

 

Szerettem volna, ha mondasz valamit,

Ami a nehézségekben jól eligazít.

 

Hányszor kapom magam azon,

Csak számodra lenne mondanivalóm!

 

Jeges zuhanyként hűt le a valóság,

Soha többé nem bújhatok már Hozzád!

 

Apu is megjelent az álomutakon,

Ez utat Veletek én nem járhatom.

 

Úgy szeretném elmondani Néktek,

Mily fájdalmas, keserű az Élet!

 

Tudjátok sok bennem a panasz,

Másnak mondanom nem ugyanaz.

 

Házasságban élni tizenegy éve,

Kimenőt szeretnék, mint úrnak cselédje.

 

Egy kis szabadságot, kis magányt,

Levetni a nehéz, rövid zablát.

 

Anyu nem igaz, nem ezt akarom!

Titkos gondolatom neked bevallhatom:

 

Visszafordítanám az idő kerekét,

Gyerek, gyerek szeretnék lenni még!

 

Hajtottam akkor az esztendőket,

Megállítanom kellett volna őket!

 

Mily esztelen voltam, mily tékozló!

A halál életre át nem váltható!

 

Miért az elveszettnek van hatalmas értéke?

Boldog lehet, ki soha még nem érezte!

 

Másnak milyen volt, nem tudhatom,

Nekem gyönyörű volt a gyerekkorom.

 

 

Egyke voltam és elkényeztetett,

Kaptam verést is, talán nem eleget.

 

Korszerű iskola, magas követelmény,

Csattan az ostor a gyerekek fején.

 

Mi is megtanultunk mindent, idejében,

Nem volt hiányunk soha szeretetben.

 

Csupa Szív Tanár volt valamennyi,

Fájdalmasan szép rájuk emlékezni!

 

Nehéz mesterség lenni szülőnek,

Játszótársnak s egyben nevelőnek.

 

Gyermeket nevelni kell felső fokon,

S mi bukdácsolunk még az alapokon.

 

Ti tudtátok, mit s hogyan kell,

Győztétek idővel, sok türelemmel.

 

Tőletek tanultam az élet tiszteletét,

S hogy az ember ne adja el a becsületét.

 

Te voltál Apukám a hősi példa:

Feleséged nem lett nyilaspréda!

 

Merész voltál, vakmerő és bátor!

Nem ijedtél be a sötét hóhéroktól!

 

Kortársaim ugyan mit tennének,

Ha hasonlót produkál az élet?

 

A történelem már bebizonyította,

Nem változik semmi, évezredek óta.

 

Egy isten van csak: a hatalom.

Mind ezt akarja, mindig, minden áron!

 

Földrésznyi élet nem volt elég érte,

Félek, nagyon félek, soha nem lesz vége!

 

Anyu ne haragudj! Elkalandoztam.

Írok Nektek újra, hamarosan!